Dieta pomidorowa

Smaczne, dorodne, dojrzałe pomidory z krzaka, to cudowna uczta dla naszego podniebienia. W letni słoneczny dzień możemy delektować się nimi w ogrodzie. Sposobów na ich przyrządzenie jest  wiele, a w dodatku pomagają schudnąć! W tydzień można zgubić aż 2 kg! Sięgnijmy, więc po pomidora!

Skąd wziął się pomidor…?

Pomidor przywędrował do Polski już dosyć dawno. Jego domem rodzinnym jest Ameryka Południowa. Pierwotnie uprawiany był w Meksyku przez Azteków i to właśnie od nich pochodzi jego nazwa: tomat, angielski odpowiednik tomato. Z włoskiego „pomodori” czyli dosłownie ujmując”złote jabłka” Francuzi nazwali „jabłkami miłości”, ponieważ  przypisywano im właściwości afrodyzjakalne.

Lubisz pomidory? Można z nimi świetnie schudnąć!

Z początku smaczne owoce pomidora były uważane za trujące i niejadalne. Europejczycy postanowili przełamać ten mit i skosztować czerwonego, świeżego pomidora, a następnie zabrać się za jego hodowlę. Pomidor pomimo swojego podstawowego zastosowania jak warzywo, należy do rodziny Solanacea – owoców. Jest on spokrewniony z ziemniakiem, pieprzem tureckim i oberżyną.

Niemal każdy polak uwielbia pomidory za ich przepyszny, wyjątkowy smak, cudowny czerwony kolor i mięsistą konsystencję. Pomidor to król na polskich stołach, dlatego nie może go zabraknąć w naszych posiłkach. Jedząc pomidory przynajmniej dwa razy dziennie poczujemy się lżej i swobodniej , gdyż ubędzie nam zbędnych kilogramów. W ciągu tygodnia stracimy od 1,5 do 2 kilogramów posiłkując się pomidorami. Dzienna dawka spożycia to 1000 kcal. Czy nie warto więc jeść je częściej, skoro i tak są nieodłączną częścią naszej żywności?

Dieta pomidorowa jest odpowiednia dla każdego kto lubi pomidory, szczególnie zalecana jest osobom otyłym, chcącym zrzucić zbędne kilogramy. Przeciwwskazaniem do jej stosowania jest ciąża, karmienie piersią i choroby nerek.

Plusy ze spożywania pomidorów:

  • zawierają dużo potasu, który usuwa nadmiar wody z organizmu
  • posiadają błonnik, który w krótkim czasie usuwa tłuszcz z organizmu, daje uczucie sytości, odbudowuje jelita i wykazuje działania profilaktyczne
  • zawierają witaminę C, która działa regenerująco na skórę, włosy i paznokcie, a w dodatku dotlenia krew,
  • witaminy A i E, chroniące skórę przed starzeniem i pojawieniem się zmarszczek,
  • posiadają niewiele kalorii (1 pomidor ok. 80 g ma tylko19 kcal),
  • zawierają kwas foliowy dodający energii i poprawiający samopoczucie,
  • posiadają likopen, który zapobiega chorobom serca, nowotworom i utlenianiu się tzw. złego cholesterolu – LDL  hamując rozwojowi miażdżycy, dodatkowo wyłapuje wolne rodniki i nawilża skórę.

Pomidory oprócz swoich właściwości spożywczych mogą być stosowane w kosmetyce jako

  • maseczki łagodzące zmiany trądzikowe
  • niwelujące przebarwienia na skórze.

Kwas jabłkowy i cytrynowy zawarte w pomidorze to cudowny peeling dla skóry. Nasza cera staje się gładka jak aksamit, doskonale nawilżona i rozjaśniona. Peeling przede wszystkim usuwa obumarły naskórek i stymuluje odbudowę kolagenu i elastyny zawartych w skórze. W sytuacji, gdy mamy do czynienia ze skóra tłustą i trądzikową, należy przetrzeć twarz plasterkiem pomidora, aby oczyścić nasza cerę.

Jeśli aktualnie nie mamy w domu pomidorów, jest też inne wyjście! Niemal że w każdej drogerii dostępne są produkty, które w swoim składzie zawierają pomidory: kremy, maseczki, sole do kąpieli. Można nie tylko zdrowo się odżywiać, ale także dbać o świeży wygląd skóry.

Pomidory zapiekane z serem

Pomidory są „mistrzami”w kuchni, można je przyrządzać na wszelkie sposoby:

  • gotowane
  • pieczone
  • duszone
  • smażone
  • grillowane
  • opiekane
  • zapiekane
  • surowe

Istnieje wiele gatunków tego niesamowitego i przepysznego warzywa m.in. pomidory malinowe, karłowate, koktajlowe…Mogą stanowić zarówno składnik obiadu jak i zdrowej pożywnej przekąski. Z pomidorów można łatwo i szybko przyrządzić niesamowity, zdrowy posiłek

Dieta powinna trwać od 5 do max 10 dni, można ją powtarzać raz w miesiącu i w ten sposób być na niej nieco dłużej. Wówczas w  tydzień stracimy od 1,5 do 2 kg co będzie na pewno odczuwalne dla naszego samopoczucia i komfortu fizycznego. Według krajowych i międzynarodowych zaleceń żywieniowych spożywanie warzyw i owoców powinno odbywać się w 5 porcjach dziennie.

Dieta pomidorowa pomaga zrzucić ok. 2 kg w 5 dni.

Przepisy na 5-dniową dietę:

DZIEŃ 1:

Śniadanie:
kawałek grahamki + czerwona pasta jajeczna z bazylią + kawa zbożowa = 260 kcal

II Śniadanie:
szklanka kefiru + kiwi = 140 kcal

Obiad
cielęcina + herbata bez cukru = 330 kcal

Podwieczorek
180 g borówek amerykańskich = 100 kcal

Kolacja
zapiekanka z pomidorami = 330 kcal

DZIEŃ 2:

– Śniadanie
jajecznica z 2 białek oraz żółtka z pomidorami + 2 kromki chrupkiego pieczywa z masłem jogurtowym + maślanka =  300 kcal

– II Śniadanie
kromka razowego chleba + twarożek pomidorowy + herbata bez cukru = 250 kcal

Obiad
łosoś z pomidorami i sałatą + zielona herbata = 370 kcal

Podwieczorek
kiwi + banan + woda mineralna = 95 kcal

Kolacja
zupa kremowa z pomidorami + papryka = 220 kcal

DZIEŃ 3:

– Śniadanie
2 kromki chleba razowego + jajecznica z pomidorem + herbata bez cukru = 279 kcal

– II Śniadanie
150 g jogurtu jagodowego + woda mineralna = 140 kcal

Obiad
tuńczyk + pomidorowe spaghetti + woda mineralna =330 kcal

Podwieczorek
jabłko+ mandarynka + herbata bez cukru = 100 kcal

Kolacja
sałatka pomidorowa + woda mineralna = 110 kcal

DZIEŃ 4:

– Śniadanie
2 kromki chrupkiego pieczywa + serek wiejski light z pomidorem + herbata bez cukru = 260 kcal

– II Śniadanie
150 g jogurtu naturalnego = 100 kcal

Obiad
30g brązowego ryżu + mintaj w sosie pomidorowym + surówka ze świeżej kapusty +woda mineralne = 320 kcal

Podwieczorek
1,5 szklanki soku pomidorowego = 65 kcal

Kolacja
owocowa sałatka + herbata malinowa = 210 kcal

DZIEŃ 5:

– Śniadanie
2 kromki chleba pełnoziarnistego + liście sałaty + 4 plasterki szynki + pomidor = 270 kcal

– II Śniadanie
150g truskawek + woda mineralna = 140 kcal

Obiad
stek w pomidorach + woda mineralna = 335 kcal

Podwieczorek
sałatka pomidorowa z twarożkiem + herbata z cytryną= 180 kcal

Kolacja
pomidory z farszem + woda mineralna = 249 kcal

Ważne!

Podczas stosowania diety pomidorowej konieczne jest wypijanie codziennie ok 8-10 szklanek niesłodzonych napojów.

Sezon na pomidory to wspaniała okazja, aby rozpocząć dietę i poczuć cudowny zapach i smak pomidora. Lato to pomidorowa uczta i dobry moment, aby pozbyć się tkanki tłuszczowej. Pomidory bogate w bezcenne dla naszego rozwoju składniki są nieodłączna częścią diety. Dzięki temu, że mają wyjątkowy smak są bardzo uniwersalne i można je łączyć niemal z każdym składnikiem: mięso, jajka, sałata, ryż, ser… Pomidor to prawdziwy rarytas i czerwony fenomen natury! Rozsmakuj się w warzywie południa!

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz