Jesteś tym co jesz

Czy zastanawiałeś się kiedyś jak został zrobiony hamburger? Jakiej jakości było to mięso? I czy olej na którym go smażono był świeży? Może jednak warto się  zastanowić nad tym co jemy.

Nie jesteśmy w stanie całkowicie wyeliminować z naszej diety niezdrowej żywności, bowiem barwniki i konserwanty dodane do zwykłego serka kanapkowego już tworzą go niezdrowym i szkodliwym. Poza tym cokolwiek nie włożymy do koszyka zawsze będzie miało w swoim składzie jakiś niezdrowy składnik. Nawet jeśli widzimy wielki napis BEZ KONSERWANTÓW nie znaczy to, że możemy go bezkarnie podać dziecku.

Jeżeli już decydujemy sie na fast food zwrócmy przynajmniej uwagę czy składniki są świeże.

Przedstawiam zatem listę najbardziej szkodliwych produktów  żywnościowych.

  • Napoje kolorowe-Te produkty mają w swoim składzie bardzo dużo cukru, środków konserwujących i barwników. Powodują uczucie ciężkości i wzdęcia. Najlepiej pić wodę  mineralną, zaś po posiłkach wybieraj ciepłe herbaty np. zieloną –  poprawi to trawienie.
  • Roztopiony ser – Nie ma żadnych wartości odżywczych, za to jest bardzo kaloryczny. Do strawienia sera w takiej postaci potrzeba czasem nawet kilka dni. Szczególnie unikaj spożywania dań z dodatkiem roztopionego sera na noc – to zabójstwo dla Twojego żołądka. Jeśli lubisz ser to sięgaj po fetę lub ser mozzarella.
  • Biały cukier – Biały cukier jest przemysłowo przetworzonym związkiem chemicznym, a nie naturalnym produktem żywnościowym, nie nadaje się więc do spożycia. Lista chorób spowodowanych przez cukier jest długa min. cukrzyca, próchnica, na dodatek cukier tłumi działanie układu odpornościowego. Słodzik to też sprawa sporna wiele źródeł podaję, że np. kobiety w ciąży i karmiące bezwzględnie powinny unikać stosowania słodzików – mogą uszkodzić układ nerwowy dziecka. Cukier zastąp miodem lub syropem z daktyli.
  • Fast food – Fast food to jedzenie tworzone na bazie tłuszczów a nadmierne ich spożywanie to prosta droga do otyłości, miażdżycy a nawet nowotworów. Fast food’y zawierają liczne związki wysokokaloryczne, niezdrowe i szkodliwe tłuszcze i cukry w tym glutaminian sodu. Jednocześnie w jedzeniu tym brak podstawowych produktów budulcowych w organizmie jak białko, błonnik i bardzo ważne składniki mineralne, witaminy, biopierwiastki. Zastąp pizze i zapiekankę świeżą sałatką – Twoja wątroba będzie Ci wdzięczna.
  • Chrupki, chipsy– Jedna porcja tego smakołyku ma 152 kalorii i zawiera 10 g tłuszczu. Jeśli zjadasz dwie paczki chipsów tygodniowo, w ciągu roku dostarczysz do organizmu 23.400 kalorii i dodasz siedem kilogramów do swojej wagi. A chipsy są o tyle niebezpieczne, że nawet nie patrzysz na to, ile ich zjadasz. Jeśli już musisz coś przekąsić- sięgnij po suszone owoce.
  • Wędliny ,przetwory mięsne – Jest zagrożeniem dla naszego zdrowia ponieważ nie wiemy ani jak ani z czego zostały zrobione. Zazwyczaj jest to mięso bardzo niskiej jakości. Zawierają nawet do 60% tłuszczu!Do tego dochodzą szkodliwe dodatki chemiczne. Szczególnie wystrzegaj się parówek. Nie zaopatruj się w wędliny na wyprzedażach w supermarketach- kupuj tylko w sprawdzonych miejscach. A najlepiej przyrządzić własne wędliny w przydomowej wędzarni.
  • Sól kuchenna – Ilość soli którą spożywamy już z przetworzoną żywnością jest dla nas wystarczająca. Nie powinno już się niczego specjalnie dosalać. Nadmiar soli podwyższa bowiem ciśnienie i zwiększa ryzyko zawału serca.  Nie dosalaj ziemniaków, pomidorów- a Twoje zdrowie na tym zyska.

Fast food'y jedzmy okazjonalnie - na codzień lepiej zastąpić je sałatką ze świeżych warzyw!

Jedzenie i napoje które spożywamy, powinny służyć naszemu zdrowiu a nie szkodzić. Dlatego warto świadomie wybierać produkty które wkładamy do koszyka, czy dania które zamawiamy w restauracji. Przyswojenie wszystkich niezbędnych składników pokarmowych jakie zawiera naturalna, dobrze zbilansowana żywność gwarantuje zdrowie i odporność na  liczne choroby.  A lista  chorób spowodowanych niezdrowym odżywianiem jest długa począwszy od zgagi i niestrawności a kończąc na raku żołądka, trzustki czy jelita grubego.

Oczywiście, jeśli od czasu do czasu sięgniemy po te produkty – nic się nie stanie. Pilnować natomiast należy alby te dania nie gościły zbyt często na naszym stole.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , ,

Jedna odpowiedź na Jesteś tym co jesz

  1. Ewa 9 kwietnia 2015 at 14:57 #

    Bardzo fajny artykuł – uświadamia nam jak ważne jest zdrowe jedzenie – bo to przecież od niego zależy nasze zdrowie. Dlatego tez choc tylko czasem jadam fast foody to i tak codziennie spożywam bardzo zdrowy błonnik, który oczyszcza mój organizm z tych wszystkich śmiecie, które pochłaniam wraz z pożywieniem. Tylko 2 łyżeczki błonnika witalnego dziennie gwarantuje mi dobre zdrowie i samopoczucie. Mogę więc sobie nawet czasem pozwolić na kawałek niezdrowej pizzy 🙂

Dodaj komentarz