Rygorystyczna dieta grejpfrutowa

Citrus paradis… Rajska cytryna…  Grejpfrut – owoc zesłany nie z raju, ale z Barbados i Jawy, ale owszem o cudownych właściwościach.

W ostatnich latach jego sława sięgnęła szczytów – nazywany POGROMCĄ TŁUSZCZU!  PRZYJACIELEM ODCHUDZAJĄCYCH! ZABÓJCĄ BAKTERII!

Cóż…gdyby ten owoc miał nóżki na pewno przechadzałby się po czerwonym dywanie i rozdawał autografy! Kobiety za nim szaleją – kochamy go za to co kryje się w jego wnętrzu – aromatyczny smak, moc witamin, minerałów, pektyn, a przede wszystkim  za jego dobroczynną moc w spalaniu tłuszczu.

To właśnie ten niebagatelny wpływ na przyspieszanie przemiany materii i niską wartość energetyczna sprawiły, że stał się symbolem odchudzania. Ułatwia trawienie, oczyszcza organizm i przyspiesza przemianę materii. Włókna pomagają również obniżyć poziom cholesterolu we krwi.

Dieta grejpfrutowa wciąż zyskuje na popularności.

Ze względu na te wszystkie plusy danego cytrusa lekarze z kliniki z Oslo wynaleźli dietę opartą na jedzeniu grejpfruta do każdego posiłku. Zewsząd dochodzą słuchy, że ona faktycznie działa i chętnie z niej korzystają zdesperowane kobiety, które mają do zrzucenia kilka kilogramów w niedługim czasie. Mimo że jest bardzo rygorystyczna cieszy się powodzeniem. Nic dziwnego bo nie w każdej diecie udaje się zrzucić 4-5 kg w 14 dni!

Należy pamiętać, że nie stosujemy jej dłużej niż dwa tygodnie, gdyż jest to dieta, która nie dostarczy naszemu organizmowi wszystkich potrzebnych witamin i minerałów i bardzo małą ilość kalorii(dzienny jadłospis dostarcza średnio 800 -1000 kcal), niebezpieczne więc byłoby jej dłuższe stosowanie, ale oczywiście po 1-2 miesięcznej przerwie możemy ją powtórzyć.

Jadłospis diety grejpfrutowej bazuje na jajkach, rybach, mięsie, warzywach, chudym mleku, soku pomidorowym oraz kawie i herbacie. Każdy z posiłków musi zawierać połówkę grejpfruta lub pół szklanki soku z tego owocu bez cukru.

Oto przykładowe menu :

Śniadanie

  •   pół grejpfruta
  •  filiżanka kawy lub herbaty- zapominamy o cukrze- ewentualnie słodzik

Obiad

  •   15-20 dag wołowiny
  •    20 dag sałaty / lub jeden pomidor

Wołowinę  rozbijamy delikatnie dłonią i smażymy bez dodatku tłuszczu na grillu lub w piekarniku.

Kolacja

  •  2 jajka
  •  20 dag zielonego groszku
  •  pół  grejpfruta

Jajka gotujemy wedle uznania na miękko bądź twardo, groszek na ciepło lub zimno- jak tylko macie ochotę!

Śniadanie

Będzie zawsze wyglądało tak samo – pół grejpfruta i filiżanka kawy lub herbaty

Obiad

  • 15-20 dag cielęciny
  • pomidor

Cielęcinę w formie kotlecików smażymy na grillu, patelni teflonowej, piekarniku. Kroimy pomidora w plastry, możemy posypać bazylią i tymiankiem.

Kolacja

  •  20 dag kalafiora
  •  pół grejpfruta

Śniadanie

Standardowo.

Obiad

  • 15-20 dag piersi z kurczaka
  • 20dag sałaty / zamiennie pomidor

Mięsko przygotowujemy bez dodatku tłuszczu. Sałatę możemy skropić kilkoma kroplami cytryny.

Kolacja

  •  15 dag wołowiny
  • pół grejpfruta

Żeby urozmaicić troszkę przygotowanie mięsa proponuje ugotować je lub przyrządzić na parze. Wołowina bardzo dobrze się do tego nadaje.

Śniadanie

Standardowo

Obiad

  •   20 dag piersi indyczej
  •  ziemniak
  •  pomidorowym

Pieczemy mięso według upodobań, gotujemy ziemniaka i kroimy pomidora w plastry.

Kolacja

  •  2 plasterki chudej szynki
  • 1 jajko
  •  pół grejpfruta

Śniadanie

Standardowo

Obiad

  •  dorsz
  •  pół szklanki ryżu
  • pomidor

Dorsza pieczemy na grillu, gotujemy ryż i kroimy pomidora.

Kolacja

  • 10 dag piersi z indyka
  • pól papryki
  •  pół pomidora
  •  jogurt naturalnym
  •  pół grejpfruta

Pieczemy mięso, po czym kroimy je i pozostałe składniki w kostkę, dodajemy jogurt naturalny i mamy pyszną sałatkę.

Oto jak mogą wyglądać Twoje dania podczas stosowania diety grejpfrutowej. Przyrządzając posiłki należy jednak pamiętać, o zakazie używania soli i tłuszczu, najlepiej gotować na parze, robić na grillu lub piec. Należy pić wodę mineralną w ilości około 2 litrów na dzień. Między posiłkami zaleca się pić herbatę ziołową. Jak w każdej diecie pamiętajmy też o ćwiczeniach, które są prawdziwymi zabójcami tłuszczu a grejpfrut tylko pomocnikiem.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz