Dieta węglowodanowa

Przeważnie decydując się na dietę, rezygnujemy całkowicie z cukrowych składników. Cukier dostarcza organizmowi energię. Odżywia mózg. Przy nieprawidłowym spalaniu i wchłanianiu cukrów dochodzi do poważnych zaburzeń metabolicznych nie tylko tłuszczów, białek, ale i enzymów oraz hormonów. Trzeba dostarczać organizmowi węglowodanów. Tylko jak, by nie przytyć?

Zachowaj rozsądek

Jeżeli chcesz zgubić zbędne kilogramy, nie przeliczaj nerwowo kalorii. Zamiast cieszyć się ze zdrowego trybu życia, szybko zniechęcisz się do przeprowadzanej diety. Żeby efektywnie schudnąć, należy rozumieć sposób funkcjonowania swojego organizmu. Żadne składniki pokarmowe nie szkodzą i nie powodują przyrostu tkanki tłuszczowej, jeśli spożywasz je w umiarkowanych i odpowiednich ilościach.

Zbilansowana dieta, zawierająca wszelki niezbedne produkty to podstawa.

Kiedy tyjemy?

Wątroba modyfikuje nadmiar cukru w kwasy tłuszczowe. Te z kolei odkładają się pod skórą w postaci tłuszczu. Tyjemy zatem wtedy, gdy dostarczamy organizmowi nadwyżkę któregoś ze składników. Organizm tworzy zapasy. Zapasy to nic innego jak tłuszcz. Gdy nie jesz nic cały dzień, a dopiero wieczorem próbujesz zrekompensować sobie wiele godzin głodówki, gwałtownie rośnie ilość substancji odżywczych w organizmie. Twój układ pokarmowy „nie pamięta”, że nie jadłeś nic cały dzień i pobiera tylko tyle związków, ile potrzebuje na obecną chwilę. Nie odrabia strat. Dlatego tyjemy, nawet gdy spożywamy tylko 1 obfity posiłek dziennie.

Jedz mało i często !

Dieta węglowodanowa pomaga schudnąć

Jest to najnowsza propozycja dietetyków. Udowodniono bowiem, że im szybciej spalane pokarmy, tym dynamiczniej tracimy na wadze. Mówi się przecież, że szczupłe osoby mają szybką przemianę materii, dlatego mogą jeść do woli i wszystko. Istnieją produkty, które przyspieszają metabolizm i pomagają szybko i skutecznie schudnąć.

Odpowiedni poziom cukrów receptą na piękno

Właściwy poziom cukru we krwi (u człowieka to około 90-100 mg) warunkuje odpowiedni proces trawienia pokarmów. Za ilość węglowodanów we krwi odpowiadają dwa hormony, wydzielane przez trzustkę : insulina i glukagon. Przy nadmiarze lub niedoborze węglowodanów dochodzi do poważnych zaburzeń metabolicznych, w tym do otyłości.

Cukry podzielono w oparciu o tzw. Indeks Glikemiczny (IG). Produkty o niskim IG nie wpływają drastycznie na procesy przemiany materii i nie są przetwarzane na tłuszcze.

Najnowsza propozycja dietetykow na odchudzanie to dieta węglowodanowa.

Co jeść?

Włącz do swojej diety produkty o IG poniżej 50 ! Do produktów tych należą m.in. :

  • chleb pełnoziarnisty
  • nabiał ( jajka, sery, twarogi, śmietany, jogurty)
  • owoce morza
  • ryby
  • wołowina
  • gorzka czekolady
  • grzyby
  • surowe warzywa, głównie: brukselka, cebula, cukina, kalafior, kapusta świeża i kiszona, ogórki, oliwki, por, papryka, rabarbar, rzodkiewka, sałata, seler naciowy, szpinak, rzepa, pomidory, marchew, buraki, czosnek,
  • owoce, takie jak: agrest, czarna i czerwona porzeczka, borówki, maliny, jeżyny, truskawki, wiśnie, gruszka, grejpfrut, śliwka, nektarynka, brzoskwinia, pomarańcza, jabłka,
  • mąka z ciecierzycy, mąka sojowa,
  • pestki dyni, orzechy, migdały, ziarna słonecznika.

Wyżej wymienione produkty dostarczają potrzebnych cukrów, nie zaburzając przy tym naturalnych procesów trawienia. Dodają energii i witalności.

Bezwzględnie unikaj:

  • ryżu i ziemniaków, makaronu z białej mąki, kaszy mannej i jęczmiennej,
  • mąki ziemniaczanej,białej i ryżowej,
  • jasnego pieczywa,
  • gotowanych: marchewki, rzepy,selera i bobu; kukurydzy,
  • dojrzałych bananów, winogron, rodzynek, suszonych daktyli, arbuza,
  • miodu,
  • tłustego mleka,
  • słodyczy i napojów słodzonych.

Zastrzyk witamin i minerałów

Stosując się do zasad diety węglowodanowej, zadbaj o dostarczenie organizmowi licznych witamin i związków mineralnych. Witaminowe suplementy diety odżywiają organizm i ułatwiają wchłanianie cukrów. Niedobór witamin i związków mineralnych wiąże się ze znacznym spowolnieniem procesów trawienia.

Smaczne i zdrowe menu

Dzień 1

Śniadanie: Surówka z kapusty pekińskiej, plasterek polędwicy, szynki drobiowej, kiełbasy krakowskiej; szklanka herbaty bez cukru.
Drugie śniadanie:
twarożek, jogurt, woda niegazowana.
Obiad:
150 g mintaja gotowanego w warzywach, surówka z kapusty kiszonej i marchewki z łyżeczką oliwy z oliwek, szklanka herbaty bez cukru.
Podwieczorek:
150 g zmiksowanej dyni, szklanka wody mineralnej niegazowanej.
Kolacja:
Zapiekanka z warzyw, szklanka herbaty zielonej bez cukru.

Dzień 2

Śanidanie: 200 g chudego białego sera, łyżka mleka, łyżka posiekanego szczypiorku, 3 rzodkiewki, 1/2 małego ogórka świeżego, 1/4 papryki żółtej, szklanka herbaty zielonej bez cukru.
Drugie śniadanie: 50 g orzeszków pistacjowych, szklanka wody mineralnej niegazowanej.
Obiad: 150 g cielęciny gotowanej z warzywami (8 pieczarek duszonych na łyżeczce oliwy z oliwek, 4 szparagi), surówka z sałaty zielonej, pomidora, ½ cebuli i ogórka kwaszonego z łyżeczką oliwy z oliwek, szklanka wody mineralnej bez cukru.
Podwieczorek: 150 g awokado, szklanka wody mineralnej niegazowanej.
Kolacja:
sałatka kolorowa, szklanka herbaty bez cukru.

Dzień 3

Śniadanie: Jajecznica z dwóch jaj, ½ pomidora, ½ cebuli na łyżeczce oliwy z oliwek, surówka z cykorii, szklanka herbaty bez cukru.
Drugie śniadanie:
30 g łuskanych pestek słonecznika, szklanka wody mineralnej niegazowanej.
Obiad: 150 g piersi z kurczaka bez skóry pieczonej w folii bez tłuszczu, 200 g brokułów gotowanych na parze, szklanka herbaty czerwonej bez cukru.
Podwieczorek:
Wielowarzywny sok.
Kolacja:
200 g serka fromage z czosnkiem, 4 rzodkiewki, ogórek zielony, szklanka herbaty zielonej bez cukru.

Nie przeliczaj w nieskończoność kalorii. Rozsądnie zaplanuj codzienne menu, tak by dostarczyć wszystkich substancji organizmowi- bez wyjątku. Najważniejsze, aby zachować umiar. Odchudzanie nie musi katować. Z dietą węglowodanową będziesz odżywiać się smacznie i zdrowo, jednocześnie tracąc na wadze. Czego chcieć więcej?

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz