Gdy chcesz szybko schudnąć – Dieta Dukana!

O tej diecie słyszał każdy, kto choć raz zastanawiał się jak zrzucić zbędne kilogramy.Efekty są widoczne bardzo szybko. Ale czy na pewno jest to idealna dieta dla Ciebie?

Dieta opracowana przez dr Dukana to kompleksowy zbiór zasad i porad, dzięki któremu szybko schudniesz. Na efekty nie trzeba długo czekać i co najważniejsze nie trzeba się głodzić. Dieta podzielona jest na cztery fazy, do każdej fazy przypisane są produkty które można spożywać jak i te bezwzględnie zakazane. Każdy kolejny etap charakteryzuje się coraz mniejszą surowością i jest łatwiejszy do przejścia.

Schudnąć dużo, szybko i na długo? Tylko z Dukanem.

Etapy diety:

1. Faza uderzeniowa tj. kuracja czysto proteinowa (czas trwania ok. 5 dni)

W tej fazie można jeść dowolną ilość produktów z określonych grup. Są to:

  • chude mięso
  • podroby
  • owoce morza
  • jaja
  • drób
  • chudy nabiał

Dozwolone są przyprawy takie jak czosnek, tymianek, oregano, pietruszka.  Za to sól należy bezwzględnie ograniczać. Na tym etapie nie stosujemy cukru- można słodzik. Warto wzbogacić dietę o dwie łyżki otrąb dziennie. Koniecznie pijemy ok 2- 3 litrów wody dziennie. Zakazane jest cokolwiek spoza listy np. Słodycze, napoje owocowe itp.

Dieta Dukana może być naprawdę zróżnicowana.

2. Faza naprzemienna

W tej fazie dieta zostaje uzupełniona w warzywa. Naprzemiennie stosuje się dni z samymi proteinami oraz dni w których łączy się proteiny z warzywami.

Nie wszystkie warzywa są dozwolone. Odrzucamy te, które zawierają dużą ilość węglowodanów (ziemniaki, rośliny strączkowe, ryż, karczochy).

Jemy natomiast:

  • pomidory
  • szparagi
  • sałatę
  • ogórki
  • szpinak
  • bakłażany
  • paprykę
  • marchew
  • buraki
  • szparagi
  • rzodkiewki
  • kapustę
  • seler
  • cykorię
  • dopuszczalne są również grzyby

Tę fazę stosujemy tak długo dopóki nie uzyskamy upragnionej wagi- więc dla każdego jest to sprawa indywidualna.

3. Faza utrwalenia

Zaczyna się w momencie, kiedy uzyskamy upragnioną wagę. I wygląda to tak, że 10 dni fazy utrwalenia na każdy kilogram zrzucony podczas diety. W tym etapie przyzwyczajamy nasz organizm do nowych produktów, które włączamy do diety już bez codziennego reżimu żywieniowego.

Ale warto mieć świadomość, że za drobne grzeszki trzeba będzie nam zapłacić.

W tym etapie można jeść – chleb pełnoziarnisty (nie więcej niż dwie kromki dziennie), ziemniaki, ser, makaron, ryż (nie częściej niż dwa razy w tygodniu). Równie często możesz pozwolić sobie na syty obiad z czerwonym winem ale karą musi być dzień diety z fazy pierwszej.

4. Faza definitywnej stabilizacji

Po zakończeniu fazy trzeciej wchodzimy w już ostatnią czwartą fazę, jednak powinna ona towarzyszyć nam już do końca życia. Zasady są proste – przez cały tydzień można jeść co się chce, a raz w tygodniu jedynie proteiny (tak jak w fazie I). Najwygodniej wybrać sobie jeden dzień w tygodniu, który będzie naszym stałym dniem z proteinami. Ważne jest to dlatego, że z czasem stanie się to naszym cotygodniowym rytuałem. Na tym etapie powinniśmy dodatkowo spożywać trzy łyżki otrąb owsianych dziennie.Oczywiście nawet w fazie ostatecznej unikamy cukru (nie słodzimy kawy i herbaty – można używać słodzika) oraz nie jemy słodyczy.

Dr. Pierre Dukan

Jakie są zalety a jakie wady tej diety?

Zalety

Największą zaletą tej diety, jest fakt, że nie musimy cierpieć z powodu głodu.Zgodnie z głównym założeniem diety, to nie ograniczenie spożywanych produktów, a wprowadzenie do menu jak największej ilości białka, przyniesie efekty w postaci utraty wagi.A utrata wagi może być spektakularna bo do 15 kg nawet w 2 miesiące.

Wady

Jak każdy program żywieniowy również dieta białkowa ma kilka wad. Jedną z nich jest uczucie zmęczenia i osłabienia w ciągu kilku pierwszych dni na diecie.I w tym czasie powinniśmy nie forsować organizmu np ćwiczeniami. Dla innych osób wadą jest monotonia posiłków. W pierwszej fazie możemy spodziewać się wystąpienia zaparć, które powinny ustąpić wraz z wprowadzeniem warzyw do diety.

Trzeba liczyć się z faktem, że nie każdy zareaguje jednakowo na tak drastyczne zmiany w żywieniu. Jak każda dieta jest sporym obciążeniem dla organizmu i nerek- dlatego stosować mogą ją tylko osoby zdrowe. Poza tym zakłóca całkowicie proporcje- za dużo wit. D za mało wit. C. Na dodatek jeśli nie będzie konsekwencji to efekty szybko znikną a kilogramy powrócą…

Niestety nie ma diety idealnej, dlatego zanim zaczniesz stosować jakąkolwiek dietę najpierw udaj się do lekarza, zrób badania, odwiedź dietetyka – dopiero wówczas działaj. Źle dobrana dieta może wyrządzić więcej szkody niż pożytku.

Dla kogo?

Dieta Dukana polecana jest wszystkim dorosłym i zupełnie zdrowym osobom. Nie powinny jej natomiast stosować kobiety w ciąży i karmiące piersią, a także dorastająca młodzież. Z diety proteinowej wykluczone są również osoby z jakimikolwiek dolegliwościami nerek.

Jest to dieta dla osób z wyraźną nadwagą. Jeśli potrzebujesz zgubić kilka kilogramów- nie musisz sięgać po tego typu diety. Wówczas wystarczy swoją codzienną dietę wzbogacić o warzywa i owoce, wyeliminować puste kalorie. Nie najadać się przed snem, zamienić białe pieczywo na ciemne itp.Są to małe wyrzeczenia a działają i co najważniejsze- nie zaszkodzą!

Jeśli już zdecydujesz się na dietę dr Dukana- pamiętaj o regularnych badaniach kontrolnych.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , , ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz