Spinning – rower na zimę

Ruch to zdrowie! Ale czy jesteśmy tego świadomi? Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jak ważna jest aktywność fizyczna. Wystarczy jedynie odrobina chęci. Większość z nas prowadzi siedzący tryb życia, co wiąże się z nadwagą i wieloma chorobami. Nie trać więc czasu, wzmocnij swoje zdrowie i kondycję – wybierz SPINNING!

Ćwiczenia nie muszą być udręką, a mogą stać się świetną zabawą. Obecnie jedną z  najbardziej rozwijających się form fitnessu jest spinning – program kolarstwa halowego. Łączy zajęcia w grupie z silną motywacją, profesjonalnym instruktorem i podkładem muzycznym. Twórcą programu jest trener i sportowiec Jonathan Goldberg. Jego pasja do kolarstwa zmotywowała ludzi, do realizowania swoich marzeń i zachęciła do prowadzenia aktywnego trybu życia.

Spinning to swietny sposób na utrzymanie kondycji, kiedy na dworze robi sie zbyt zimno na ćwiczenia.

Zajęcia prowadzone są na specjalnie skonstruowanym rowerze stacjonarnym z mocnym, stabilnym stelażem. Ćwiczenia nie wymagają specjalnych umiejętności i znajomości ruchów jak przy aerobiku czy stepie. Trening polega na rytmicznym pedałowaniu i  pokonywaniu „trasy” na siedząco lub stojąco. Trasa i mapa każdych zajęć jest inna i wyznaczana przez trenera. Poruszając się w miejscu musimy użyć wyobraźni, aby dotrzeć do celu. Tempo zajęć dopasowywane jest indywidualnie i i każdy uczestnik kontroluje poziom zwiększenia oporu pedałowania. Najważniejszym elementem jest pulsometr, który umożliwia zarządzanie intensywnością wysiłku. Możemy swobodnie monitorować swoje tętno.

Spinning jest dla każdego, niezależnie od wieku, płci, zdolności fizycznej i stanu zdrowia. W każdej chwili można rozpocząć zajęcia. Nie należy mieć oporów związanych z wagą czy kondycją , ponieważ trening to nie rywalizacja, a  walka ze słabością. Spinning oferuje energię i koleżeństwo zajęć grupowych. Ta forma zajęć pozwala spalić bardzo dużo kalorii. W ciągu godziny ubywa ich nawet 1000. Poprzez systematyczne treningi sylwetka nabiera kształtu i wzmacniają się mięśnie. Spinning w maksymalny sposób ogranicza obciążenia stawu skokowego, biodrowego i kolanowego. Dzięki temu kręgosłup nie jest narażony na mikro wstrząsy.

Korzyści ze spinningu:

  • poprawa wydolności serca
  • zapobieganie osteoporozie
  • zapobieganie chorobie wieńcowej
  • utrata zbędnych kilogramów
  • poprawa jędrności skóry
  • zwiększenie wydolności układu oddechowego
  • zwiększenie wydolności układu krążenia
  • wyrzeźbienie mięśni łydek, pośladków i ud
  • polepszenie kondycji
  • poprawa wytrzymałości
  • wzmocnienie układu kostnego
  • zmniejszenie tkanki tłuszczowej

Program spinning jest najlepszym treningiem do wyrobienia kondycji. Poprzez wyobraźnie i wysiłek, pobudza umysł i ciało. Ponadto pomaga zapomnieć o stresującej pracy, ciężkim dniu i problemach. Zima jest świetną alternatywą dla klasycznej jazdy rowerowej. W ogrzewanym pomieszczeniu i miłej atmosferze  przygotuje do sezonu narciarskiego, wzmocni mięśnie i zmniejszy ryzyko chorób układu krążenia.

Zajecia spinningowe odbywaja sie w grupach co pozwala utrzymać wysoka motywację.

Spinning to bezpieczna a zarazem intensywna forma zajęć, dlatego bardzo ważne jest dobre przygotowanie. Wygodna sportowa odzież, bidon z wodą, zapał do ćwiczeń i można zaczynać.

Cenne wskazówki

1. Przed rozpoczęciem zajęć pamiętaj o rozgrzewce.

2. Jeśli wcześniej nie ćwiczyłeś kolarstwa halowego powiadom o tym instruktora. Pomoże Ci zapoznać się z funkcjami i wyreguluje rower.

3. Ustaw wysokość siodełka tak, by twoje kolano uginało się lekko gdy pedał znajduje się na samym dole.

4. Ustaw odległość siodełka od kierownicy tak, by twoje ręce były wygodnie ułożone, zaś łokcie lekko ugięte.

5. Jeżeli dopiero zaczynasz trening, ustaw kierownicę dość wysoko. Gdy poczujesz się swobodniej i zaczniesz nabierać wprawy, obniż ją, aby znajdowała się  na poziomie siodełka.

6. Ćwicz w tempie jakie Ci odpowiada i słuchaj wskazówek instruktora.

7. Staraj się dobrze opanować wszystkie ruchy, aby zwiększać opór pedałowania.

8. Każdą lekcję kończ ćwiczeniami rozciągającymi. Zapobiegniesz wówczas kontuzji i powrócisz do stanu rozluźnienia.

Jak ćwiczyć?

Wsiądź na rower, ustaw siodełko na wysokości bioder i kierownicę nieco wyżej niż  siodełko. Następnie nachyl kręgosłup pod kątem 45 stopni. Pochyl lekko tułów do przodu, stopy połóż na pedałach równolegle do podłoża i ściągnij łopatki. Złap na kierownicę i naciskając opuszkami stopy pedałów zacznij pedałować w ustalonym przez instruktora tempie i w rytm muzyki. Jadąc kieruj wzrok przed siebie. Pod kierownicą znajduje się pokrętło za pomocą, którego zmienisz obciążenie.

Występują dwa tereny: płaski -pedałujemy z prędkością 80-110 obrotów na minutę oraz górzysty z prędkością 60-80 obrotów na minutę. Pokonanie kilometrów podczas jazdy zależy od przygotowania i wytrenowania.

Czas treningu to około 1-1,5 godziny, przez 2-3 razy w tygodniu.

Miliony ludzi na świecie dążą do osiągnięcia zdrowia i idealnej sylwetki poprzez ćwiczenia. Spinning to nie zawody, a doskonała forma rozrywki dla każdego. Nie wymaga skomplikowanych ruchów i daje zaskakujące rezultaty. Dopasowana muzyka, grono znajomych, koleżeńska atmosfera i silna pozwoli Ci schudnąć i uzyskać świetną kondycję. Zacznij prowadzić aktywny tryb życia wybierając spinning.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz