Dieta jajeczna

Ugotowane na twardo lub na miękko, sadzone lub po wiedeńsku, możesz z nich przyrządzić kogel-mogel, jajecznice, omlet. Jajko! Ma szerokie zastosowanie w kuchni, ale czy słyszałaś kiedyś, że może Ciebie szybko odchudzić?

Dieta jajeczna, lub jak kto woli dieta Kliniki Mayo, jest dość rygorystyczna, ale dzięki niej możesz schudnąć nawet do 5 kilogramów w tydzień! Ceną za taką szybkość jest monotonia posiłków i gwarantowany efekt jo-jo.

Dobrze sie zastanów, zanim zdecydujesz się na dietę jajeczną.

Dlaczego jaja?

Jajka obok ryb i drobiu znajdują się wśród produktów, które powinniśmy jeść przynajmniej kilka razy w tygodniu. Oprócz tego, że są mało kaloryczne zawierają również mnóstwo składników odżywczych. Białko jaj jest idealnym substytutem protein mięsnych.Proteiny z jajka zbawiennie wpływają na budowę naszych mięśni, włosów i paznokci.

 Jajka zawierają szereg różnych witamin między innymi te, rozpuszczalne w tłuszczach: A, D, E, K.

  • Szczególnie ważna jest witamina A, która ma działanie przeciwutleniające, wspomaga regeneracje naskórka i opóźnia procesy starzenia się skóry.
  • Witamina D wpływa na prawidłową budowę kości i zębów oraz wzmacnia układ immunologiczny.
  • Spożycie  jednego jajka pokrywa również dzienne zapotrzebowanie na witaminę B12. Jest ona niezbędna do funkcjonowania wszystkich komórek w organizmie, reguluje syntezę DNA i melaniny.
  • Dodatkowo jajko jest źródłem mikroelementów takich jak żelazo, cynk, fosfor,  chrom czy potas. Ich spożycie jest wskazane dla prawidłowego funkcjonowania  organów wewnętrznych oraz układów nerwowego i odpornościowego.

Dla kogo dieta ?

Dieta jajeczna jest wskazana dla osób całkowicie zdrowych, które mają delikatną nadwagę i szybko chcą zrzucić niepotrzebny balast. Czasami bywa tak, że na wymarzone przyjęcie lub upragniony urlop potrzebujemy wyglądać zachwycająco. I właśnie dla tych osób jest dieta jajeczna. Pomoże ekspresowo schudnąć, jednak nie unikniesz efektu jojo. Należy również pamiętać, że jajka zawierają dużo cholesterolu, tak więc dieta nie jest wskazana dla osób z podwyższonym poziomem cholesterolu, nadciśnieniem oraz dolegliwościami sercowymi. Ze względu na monotematyczność potraw, dieta jest polecana osobom konsekwentnym z silną motywacją.  Podstawowa wersja diety jest najbardziej restrykcyjna, ale dzięki niej możesz uzyskać najbardziej optymalne efekty.

Oto podstawowe założenia diety:

  • Dieta składa się dziennie z 3 posiłków
  • W ciągu dnia musisz zjeść 6 jaj na twardo, 2 na każdy posiłek
  • Jajka najlepiej spożywać z odrobiną tłuszczu np. oliwy, majonezu,
  • Dietę można wzbogacić warzywami
  • Nie wolno używać soli, cukru
  • Należy pić przynajmniej 3 litry płynów

Oto przykładowy, jednodniowy jadłospis diety jajecznej:

  • Śniadanie: 2 jaja ugotowane na twardo, 1 grejpfrut, herbatka ziołowa
  • Obiad: 2 jaja ugotowane na twardo, sałatka z marchewki, papryki, selera naciowego i ogórka z odrobiną majonezy (1 łyżeczka), woda niegazowana
  • Kolacja: 2 jaja ugotowane na twardo, surówka z marchewki i jabłka, herbata

Dieta jajeczna jest monotonna - to po prostu jajka we wszystkich postaciach.

Jadłospis, może być inspiracją na kolejne dni, wystarczy zamienić grejpfruta na pomarańczę, a surówkę z marchewki zastąpić pomidorem. Pamiętajcie jednak, że na każdy posiłek należy zjeść 2 jaja ugotowane na twardo. Jaj nie można przyrządzać na inne sposoby.

Diety jajecznej nie można stosować dłużej niż dwa tygodnie, jednak wielu dietetyków zaleca jej stosowanie  maksimum 5-6 dni. Pamiętajcie również, że jest ona wskazana tylko dla osób całkowicie zdrowych. Ze względu na ograniczoną ilość składników odżywczych, węglowodany i tłuszczy, należy ją stosować tylko w sytuacjach ekstremalnych. Jeżeli podczas stosowania diety będziesz odczuwać silne zmęczenie, mdłości, zaparcia lub bóle brzucha, bezwarunkowo musisz ją zakończyć.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , , ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz