Owocowa dieta tropikalna

Każdy z nas chociaż raz w życiu jadł owoce tropikalne, które wyróżniają się egzotyką, kolorem, a także niepowtarzalnym smakiem. Oprócz tych niewątpliwych walorów nie można zapomnieć, że są one źródłem niezbędnych składników, witamin i mikroelementów ważnych dla naszego zdrowia i prawidłowego rozwoju.

Niestety w Polsce owoce egzotyczne nadal cieszą się małą popularnością a co za tym idzie popytem, być może powód tego tkwi w tym, iż brakuje nam konceptu na wykorzystanie ich w codziennej diecie. Dieta jest bardzo smaczna, a w dodatku zawiera prawdziwe bogactwo witamin i minerałów. Tego typu dieta może wymaga od nas trochę wysiłku z tego względu, że musimy latać po sklepach w poszukiwaniu owoców, jednak trud powinien się opłacić i przynieść realne profity w postaci pięknej figury i zdrowej kondycji.

Warto włączyc do swojej diety owoce tropikalne.

Jak wskazuje sama nazwa dieta składa się niemal z samych owoców i warzyw orientalnych. Jest to stosunkowo nowa dieta, która stopniowo zaczyna zyskiwać coraz szersze grono entuzjastów. Ten schemat żywienia powinno się stosować od 7 do 21 dni.

Osoby korzystające z diety tropikalnej w ciągu tygodnia tracą około dwóch kilogramów masy ciała. Zaletą tej diety jest fakt, że można ją powtarzać, jednak w odstępach, co najmniej dwóch miesięcy. Dieta z owoców tropikalnych może być stosowana przez wszystkie zdrowe, dorosłe osoby.

Dieta jest szczególnie bogata w witaminy A, C, E, błonnik i potas, to wszystko sprawi, że przez cały rok będziemy się cieszyć piękną i gładką cerą, twardymi paznokciami i lśniącymi włosami. Przykładowe menu dzienne w ramach diety tropikalnej prezentuje się niezwykle apetycznie i przyciąga wzrok pięknem wizualnym.

Propozycje dań

  • Na śniadanie idealna będzie pasta z ananasa – kilka plasterków ananasa zmiksowanych blenderem, a do tego filiżanka czarnej kawy.
  • Na obiad doskonała będzie zupa egzotyczna, na ciepło lub w postaci chłodnika z owoców egzotycznych.
  • Na kolację można zjeść serek z dodatkiem kiwi, albo pastę z awokado.
  • Między posiłkami zaleca się picie zielonej herbaty, wody mineralnej oraz spożywanie świeżych owoców w niewielkich ilościach – najlepsze są grapefruity.

Staramy się aby dzienna wartość kaloryczna spożywanych posiłków nie przekroczyła 1000 kalorii. Dieta tropikalna to wprawdzie jednak trochę wyrzeczeń i ograniczeń, ale zastąpienie na jakiś czas tradycyjnych często nudnych i ciężkich w trawieniu polskich posiłków egzotycznym menu ucieszy nie tylko naszą, nową szczupłą i zgrabną sylwetkę, ale i nawet bardzo wybredne podniebienia.

Poniżej prezentujemy przykładowe menu składające się z owoców i warzyw tropikalnych.

Najważniejsze by dieta była maksymalnie bogata w owoce tropikalne.

Dzień pierwszy

  • Śniadanie: pasta z ananasa, szklanka kawy bez dodatku cukru.
  • II śniadanie: kanapka z chleba chrupkiego posmarowana niskokaloryczną margaryną z plasterkiem szynki, ogóreka kwaszonego, szklanka zielonej herbaty bez dodatku cukru.
  • Obiad: miska zupy egzotycznej.
  • Podwieczorek: pomarańcza, herbata czerwona bez dodatku cukru.
  • Kolacja: miska zupy z awokado, szklanka herbaty bez dodatku cukru.

Dzień drugi

  • Śniadanie: marakuja z mlekiem kokosowym, kawa z mlekiem (0% tłuszczu) bez dodatku cukru.
  • II śniadanie: sałatka z dod.: serek homogenizowanego. Szklanka czerwonej herbaty bez dodatku cukru.
  • Obiad: miska zupy egotycznej.
  • Podwieczorek: 10 suszonych daktyli, szklanka wody.
  • Kolacja: pieczony banan, szklanka herbaty z cytryną bez dodatku cukru.

Dzień trzeci

  • Śniadanie: twaróg bananowy, szklanka herbaty zielonej bez dodatku cukru.
  • II śniadanie: kanapka z pieczywa chrupkiego z plasterkiem sera żółtego, pomidorem i ogórkiem, szklanka wody lub herbaty z cytryną bez dodatku cukru.
  • Obiad: polędwica wołowa zrobiona w sposób orientalny, szklanka herbaty zielonej bez dodatku cukru.
  • Podwieczorek: szklanka soku z kiwi.
  • Kolacja: pieczony banan, szklanka herbaty z cytryną bez dodatku cukru.

Należy pamiętać, że wyżej przedstawiony schemat diety jest czysto teoretyczny. Ważne jest by zastosować w niej jak największą ilość owoców. Podczas diety najlepiej jest pić dużo wody oraz ćwiczyć. To wszystko sprawi,  że będziemy piękni i młodzi nawet w temperatury mało kojarzące się z tropikami.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , , ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz