Pozbądź się zbędnego ciężaru – dieta zwalaczająca zaparcia

Problem z leniwą przemianą materii, jak to się popularnie utarło, staje się powoli dolegliwością  współczesności. Poza złymi nawykami żywieniowymi, jedzeniem byle jak i byle gdzie bardzo sobie szkodzimy, warto pamiętać jednak również o indywidualnych uwarunkowaniach.

Procesy trawienne zachodzące codziennie w naszym ciele, przy braku problemów z wydalaniem, powinny ze zdrowego układu pokarmowego pozwolić na wypróżnienie od jednego do dwóch razy dziennie, często również co drugi dzień, zależy to bowiem od jakości spożywanych posiłków. Jeżeli jednak nie dbamy o to co jemy dostarczając do organizmu dużo węglowodanów, białego pieczywa i produktów wyciągających wodę z organizmy bardzo sobie szkodzimy. Nawet jeżeli nasz organizm jakoś daje radę to dzieje się tak do czasu.

Zaparcia to coraz częstsza dolegliwośc dotykajaca wielu ludzi. Jak z nimi walczyć?

Sprawny układ pokarmowy i dbanie o jego dobrą kondycję przez odpowiednią dietę, aby nadal trzymał się zdrowo, to bardzo ważny początkowy krok jeżeli myślimy o zachowaniu zdrowo wyglądającej, szczupłej sylwetki. Kluczowym jest zmiana nawyków żywieniowych. Tu trzeba zwrócić uwagę na produkty bogate w błonnik, jest on skutecznym dozorcą, który bez wahania oczyści nasze jelita. Produkty bogate z ten korzystny składnik to między innymi otręby, chleb pełnoziarnisty, surowe warzywa i owoce. Utrzymanie zdrowej diety, likwidacja z kuchni tłuszczy zwierzęcych, jedzenie chudego mięsa powinno być również uzupełnione przez systematyczny wysiłek fizyczny. Trzymanie się takiej bogatej w błonnik diety pomoże na pewno w przywróceniu równowagi w układzie pokarmowym.

Pełnoziarniste piczywo, zawierajace dużo błonnika, pomaga w walce z zaparciami.

Popularnie stosowane są również  wyciągi ziołowe z morszczynu czy brzozy. Pomocne w pozbyciu się przykrych zaprać, powinny jednak być stosowane doraźnie, ponieważ wprowadzenie ich do codziennego spożycia może spowodować efekty niechciane, jak rozregulowanie pracy jelit i spotęgowanie problemu. Leczenie ziołami ma również ten mankament, że niejako przez częste stosowanie organizm przestanie na ich właściwości reagować.

Włącz do diety produkty bogate w błonnik.

W aptekach jest również wiele innych medykamentów, które mają pomagać w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Tak, mają wspomagać, niestety trzeba mieć świadomość tego, że bez wsparcia z naszej strony np. poprzez ćwiczenia, żadne pożeracze tłuszczu nie okażą się skuteczne. Poza tym trzeba zwracać uwagę na zalecenia z ulotki do nich dołączonej, jeżeli takiej nie znajdziemy przy rozpoczęciu stosowania wiele ryzykujemy. Mimo, iż większość z dostępnych preparatów jest bez recepty, warto podjąć konsultację z lekarzem pierwszego kontaktu. Zminimalizujemy tym samym efekty uboczne lub nawet nasilenie problemu z leniwymi jelitami.

Zastosuj się do poniższych rad a unikniesz zaparć.

Jak wyżej już wspominałam produkty bogate w błonnik są podstawą. Przy kreowaniu jadłospisu warto kierować się pewnymi wytycznymi. Jedz częściej, ale w mniejszych porcjach, bez zwiększania całkowitego dziennego spożycia kalorii: 4-5 małych posiłków na dzień zamiast 2-3 dużych.

  • Włącz do swojego codziennego jadłospisu błonnik pokarmowy np. w postaci 5 porcji owoców i warzyw na dzień i zwiększ dzienne spożycie produktów zbożowych pełnoziarnistych i/lub warzyw strączkowych.
  • Jedz więcej ryb: dania rybne należy spożywać 3 do 5 razy na tydzień.
  • Ogranicz spożycie wyższych kwasów tłuszczowych (tłuszczów), tłustych i smażonych potraw.
  • Jedz fermentowane produkty mleczne, zwłaszcza probiotyki o udowodnionych właściwościach dobroczynnych dla zdrowia układu trawiennego.
  • Wybieraj gatunki mięsa o niższej zawartości tłuszczu, takie jak mięso z kurczaka, indyka, królika lub chude kawałki wołowiny, wieprzowiny lub jagnięciny.
  • Pij więcej wody ok. 2 l wody na dzień- ogranicz napoje gazowane, wzbogacane w kofeinę i alkohole.
  • Posiłki jedz bez pośpiechu- dokładnie i powoli rozgryzając każdy kęs.
  • Prowadź zdrowy tryb życia: regularne ćwiczenia i wstrzemięźliwość od palenia tytoniu niech staną się wyznacznikiem zdrowego stylu życia.
  • Staraj się zachować prawidłowy wskaźnik masy ciała – najczęściej problemy z układem mają osoby otyłe.

Trzymając się ściśle tych zasad przy doborze pokarmów przywrócisz okład pokarmowy do zdrowia, nie ma na co czekać.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , , ,

2 Odpowiedzi na Pozbądź się zbędnego ciężaru – dieta zwalaczająca zaparcia

  1. Wiesia 23 sierpnia 2015 at 22:15 #

    Siemię lniane jest jeszcze lepsze na zaparcia.Ja je piję,a w nagłych sytuacjach,wyjazdach na zaparcia stosuję Dicopeg.

  2. Ewa 8 kwietnia 2015 at 10:15 #

    Błonnik to podstawa zdrowia. Każda osoba, która chce być zdrowia i nie cierpieć na schorzenia cywilizacyjna powinna wprowadzić błonnik witalny do swojej diety. To on w 100 gramach produktu ma 68g błonnika. nic lepiej nie poprawi samopoczucia jak porcja błonnika witalnego rano i wieczorem.

Dodaj komentarz