Zielona dieta

Zielona dieta to świetna propozycja dla wszystkich, którzy chcą nie tylko schudnąć ale i oczyścić swój organizm z toksyn.

Nie od dziś wiadomo, że zielone warzywa oczyszczają organizm i działają jak silny środek dezynfekujący. Dodatkowo korzystnie wpływają na trawienie i wzmacniają organizm.Co ważne reguluje również ciśnienie. Zielone warzywa to bogactwo witamin A, E, K, C, B, a także składników mineralnych – żelazo, kwas foliowy, wapń, magnez, fosfor, beta-karoten.

Zielona dieta opiera się o warzywa zielone jak sama nazwa wskazuje.

„Zielone’’ produkty ze względu na niską kaloryczność można jeść bez obaw. Dlatego oparta na warzywach i owocach koloru zielonego jest praktycznie dla każdego! Oczywiście jedzenie jedynie owoców  i warzyw może trwać tylko przez jakiś czas, po którym powinno się powrócić do spożywania również innych posiłków, a po pewnym czasie, jeśli będzie się miało ochotę, znów przejść na dietę.

Co można jeść?

  • ciemne mięso drobiowe, np. z indyka
  • orzeszki pistacjowe
  • fasolę
  • warzywa o ciemnozielonych liściach, jak botwina czy szpinak
  • cukinię
  • ogórki
  • bazylię
  • miętę
  • szczypior
  • rzeżuchę
  •  zielone owoce: agrest, awokado, gruszki, jabłka, melony, jasne winogrona, kiwi i generalnie wszystko co jest koloru zielonego.

A czego unikać?

  • tłuszcze zwierzęce, np. mięso i wędliny, oraz – uwaga! – roślinne, np. olej
  • pełnotłuste produkty mleczne

Warto skusic sie na zieloną dietę - jest zdrowa, odchudza i oczyszcza organizm.

Przykładowe menu na 3 dni:

Dzień 1

śniadanie: zielona herbata(bez cukru), serek ze szczypiorkiem, 1 kiwi.
drugie śniadanie:
 zielone jabłko lub świeży ogórek.
obiad:
zupa krem z brokułów

Krem z brokułów:

Składniki (4 porcje): 2 różyczki brokułów, 1 ziemniak, kawałek selera, pół cytryny, sól, pieprz, 100 ml śmietany, gałązka rozmarynu. Ziemniak i seler pokroić na kawałki, zalać 1 l wody, zagotować. Brokuły opłukać, pokroić, dodać do wywaru, gotować, aż warzywa będą miękkie, przestudzić, zmiksować, przyprawić sokiem z cytryny oraz świeżo zmielonym pieprzem i solą, zaprawić śmietaną, posypać listkami rozmarynu.

kolacja: talerz różnych warzyw z grilla, przyprawionych oliwą z oliwek i ziołami, np. rozmarynem

Dzień 2

śniadanie: filiżanka herbaty miętowej bez cukru, pojemniczek naturalnego odtłuszczonego jogurtu (0 proc. tłuszczu) z łyżeczką dmuchanego ryżu i kromka ciemnego chleba
drugie śniadanie
: mała kiść zielonych winogron.
obiad:
szpinak z serem i udko kurczaka w aromatycznych ziołach

Szpinak z serem:
Składniki (4 porcje): 1/2 kg świeżego szpinaku, 10 dag chudego białego sera, po 1 łyżce płatków migdałów i kaparów, sól, sos jogurtowy, ząbek czosnku, bazylia. Szpinak opłukać, obgotować w osolonym wrzątku, odcedzić. Podawać z sosem wymieszanym z pokruszonym serem, przyprawionym czosnkiem i kaparami, posypać płatkami migdałowymi, udekorować bazylią.

kolacja: 1 róża ugotowanych brokułów z roztartym z solą czosnkiem i posiekaną natką pietruszki i 5 dag ugotowanych ziaren fasoli.

Dzień 3

śniadanie: filiżanka odtłuszczonego mleka z łyżką kakao i 2 kromki ciemnego chleba z sałatą i plasterkiem wędliny z indyka.
drugie śniadanie:
2 owoce kiwi
obiad:
ryż z cukinią i groszkiem

Ryż z cukinią i groszkiem: młoda cukinia, groszek konserwowy(1/3 puszki), oliwa, 2 ząbki czosnku, ugotowany ryż „trzy kolory” (lub brązowy), zielenina, ser do posypania, biały pieprz

Cukinię pokroić w cienkie plasterki. Podsmażać na małej ilości oliwy tak by ładnie się zrumieniła, posolić, popieprzyć, w międzyczasie dorzucić pokrojony czosnek. Gdy cukinia będzie miękka dodać groszek ,a po chwili ryż. Dla lepszego smaku posypać serem i natką.

kolacja: szklanka soku z selera, sałaty, marchewki, szczypty bazylii i pietruszki, z pieprzem i solą, 1 kromka razowego chleba z pomidorem, surówka z karbowanej sałaty, średniego ogórka, cukinii, pęczka rukoli i bazylii, soli

Przez resztę tygodnia komponuj menu na podstawie pierwszych trzech dni lub po prostu powtórz je. Krem z brokułów schowany do lodówki wystarczy ci na kilka dni. Pamiętaj, że kolorowa dieta ma być również zabawą.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , , , , ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz