Dieta jogurtowa

Jogurty to smaczne i zdrowe przekąski. Z kawałkami owoców, z ziarnami zbóż, naturalne… Okazuje się, że można na nich oprzeć dietę odchudzającą, która pomoże nam poczuć się lekko i pozbyć się nadwagi.

Dieta jogurtowa, o której mowa, jest lekka, zdrowa i smaczna. Trwa dwa tygodnie, w ciągu których można schudnąć 6 kilogramów. Dostarcza organizmowi składników odżywczych, nie powoduje uczucia głodu, oczyszcza organizm, a przede wszystkim jest bezpieczna. Jedynym jej minusem mogą okazać się aspekty finansowe – każdego dnia trzeba zaopatrzyć się w kilka różnych jogurtów.

Dieta jogurtowa pozwala na zrzucenie nawet 6 kilogramów!

Dieta bogata jest w łatwo przyswajalne białko, wapń, fosfor i witaminy. Nie ważne, jaki jogurt kupujemy. Może być owocowy, naturalny, niskotłuszczowy albo o normalnej zawartości tłuszczu. Najważniejsze, by zawierał żywe kultury bakterii, ponieważ przyspieszają one procesy trawienia. Oczywiście, nie samym jogurtem człowiek żyje. Na diecie sięgamy również po pieczywo, warzywa, owoce. Skutki diety będą zauważalne już po trzech dniach – poczujemy się lekko i komfortowo.

Potrawy na bazie jogurtów posiadają szereg zalet, m.in.:

  • zawierają pełnowartościowe i łatwe do strawienia białko, które niezbędne jest do budowy komórek, wytwarzania enzymów, hormonów i prawidłowego przebiegu wielu życiowych funkcji organizmu,
  • witaminy A, B1, B2 i niacyna regulują przemianę materii, podwyższają odporność, wzmacniają system nerwowy, pomagają zmniejszyć zmęczenie i osłabienie,
  • wapń, w który są bogate, jest substancją niezbędną do budowy kości i zębów u dzieci, u dorosłych również pełni ważną rolę, m.in. utrzymuje równowagę masy kostnej,
  • są niskokaloryczne, bez obaw można spożywać je jako przekąski pomiędzy posiłkami.

Jogurt naturalny, wzbogacony śiwżymi owocami smakuje znakomicie i jest zdrowy.

Jadłospis

Dzień 1

śniadanie: banan, 150g jogurtu z 5 łyżkami musli,

obiad: gotowane na parze warzywa (marchew, groszek, brokuły, kalafior), szklanka ugotowanego na sypko ryżu polanego jogurtem naturalnym i posypanego natką pietruszki,

kolacja: kromka chleba graham posmarowanego cienko margaryną, połowa papryki, pomidor, 150 g jogurtu naturalnego.

Dzień 2

śniadanie: pół grapefruita, kromka chleba z dżemem lub marmoladą, 150 g jogurtu śliwkowego,

obiad: kotlet schabowy (bez panierki), pół szklanki makaronu ugotowanego al dente, duży pomidor pokrojony w plastry z dodatkiem sosu jogurtowego (cztery łyżki naturalnego jogurtu, sól, pieprz, pół łyżeczki bazylii), sałatka z połówki awokado z dodatkiem 50 g owocowego jogurtu 0% tłuszczu,

kolacja: pół pomarańczy, 3 kiwi, 50 g naturalnego jogurtu.

Dzień 3

śniadanie: 2 mandarynki, 150 g truskawkowego jogurtu, 2 łyżki pszennych otrębów,

obiad: 2 gotowane ziemniaki, niewielki kawałek piersi z kurczaka (smażona na łyżce oliwy), około 250 g gotowanego kalafiora, 150 g naturalnego jogurtu,

kolacja: kromka chleba razowego posmarowanego cienko margaryną, 2 kawałki chudego białego sera, 15o g naturalnego jogurtu, pół grapefruita.

Pomiędzy podstawowymi posiłkami możemy pozwolić sobie na 2 przekąski. Może to być jogurt, owoce lub warzywa. Powinniśmy również pić codziennie 1,5 litra wody mineralnej.

Dieta jogurtowa jest bezpieczna, dostarcza nam składników, których potrzebujemy, oczyszcza organizm i pomaga schudnąć, a przy tym smaczna. O ile oczywiście ktoś lubi jogurty. W diecie można spożywać wszystkie rodzaje jogurtów, najważniejsze żeby zawierały żywe kultury bakterii. Wszystkim, którzy uważają jogurty za przysmak, można śmiało polecić tę dietę jako smaczny sposób na zrzucenie kilku kilogramów.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , , ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz