10 sposobów na codzienny relaks

Stresujące sytuacje spotykają nas codziennie. Pod wpływem stresu stajemy się bardziej podatni na choroby, jesteśmy rozdrażnieni i ogólnie rozbici. Nie zawsze niestety możemy sobie pozwolić na długi, odstresowujący wyjazd, dlatego też pokazujemy, jak poradzić sobie ze stresem w domowym zaciszu lub mając niewiele czasu, czy środków finansowych.

Jak szybko, skutecznie i niedrogo zmniejszyć sobie poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu, którego wydzielanie zwiększa się w sytuacjach kryzysowych i na dłuższą metę powoduje silne psycho-fizyczne zmęczenie?

1)  ODDECH

Prawidłowy oddech to według wielu filozofii pierwszy krok ku lepszemu samopoczuciu. Głębokie, miarowe, spokojne oddechy pomogą opanować ataki paniki i ułatwią zebranie myśli. Jeśli jesteś w pracy, znajdź po prostu spokojne miejsce i pooddychaj głęboko w ramach chwili wytchnienia. Jeśli jesteś w domu i masz nieco więcej czasu, możesz dodatkowo uprzyjemnić sobie oddychanie przez zapalenie ulubionych, relaksujących świeczek do aromaterapii. Najsilniejsze działanie ma cytryna, mango i lawenda.

Warto poświęcić chwilę na relaks w otoczeniu zapachów cytryny, mango, czy lawendy.

2)  DŹWIĘKI

Muzyka relaksacyjna to nie tylko pusty slogan reklamowy. Oczywiście, wszyscy mamy prawo do własnych upodobań, ale naukowo udowodniono, że wolno rozlewające się dźwięki o spokojnym rytmie i niskim tempie pomogą nam zwolnić przyspieszony rytm serca i obniżyć ciśnienie krwi. Kilka ulubionych, chillujących utworów na mp3 to obecnie, dla niejednego i niejednej, więcej niż apteczka pierwszej pomocy, niosąca szybkie i pewne ukojenie w sytuacjach kryzysowych.

Ulubiona muzyka to najlepszy sposób na zażegnanie sytuacji stresowej.

3)  ROZMOWA

Wygadaj się komuś i pozwól innym na to samo. Wysłuchanie innych czasem pomaga spojrzeć z dystansem na własny problem, a dodatkowo pomoże Ci się uspokoić.

4)  RUCH

Każda forma ruchu przyczynia się do większego wydzielania się endorfin, czyli hormonów szczęścia. Osoby ćwiczące regularnie są mniej od innych narażone na depresję i mają zmniejszoną podatność na stres. Nie jesteś typem sportowca? Nie martw się, mały spacer to również aktywność fizyczna!

Starajcie się znaleźć chwilę na spacer lub krótki jogging każdego dnia.

Starajcie się znaleźć chwilę na spacer lub krótki jogging każdego dnia.

5)  MASAŻ

Jeśli spacer lub wysiłek to dla Ciebie za mało, pozwól sobie na chwilę nieco przyjemniejszego relaksu, samotnie lub we dwoje. Masaż relaksacyjny można wykonywać np. kamieniami wulkanicznymi lub bańką chińską. Długotrwałe odprężenie gwarantowane!

6)  KONCHY

Nie tylko dźwięki zapewnią Ci relaks metodą „douszną” – równie dużo przyjemności i odstresowania zawdzięczać możesz niepozornym woskowym świeczkom, których działanie dodatkowo wzmocnione jest relaksującymi ziołowymi olejkami. Ten prosty zabieg wzmacnia, oczyszcza i wycisza.

Świecowanie uszu oczyszcza i wycisza.

Świecowanie uszu oczyszcza i wycisza.

7)  WODA

W zależności od temperatury kąpiel może albo pobudzić (szybki chłodny prysznic) albo uspokoić i zrelaksować (temp. 34-37 st. C) albo rozluźnić mięśnie i zadziałać usypiająco (temp. >38 st. C). Żele do mycia o zapachu cytrusów lub wanilii odprężą i pozwolą się zrelaksować po nawet najcięższym dniu pracy.

8)  SAUNA

Fińskim sposobem na relaks jest sauna. Nawet najkrótszy pobyt zarówno w saunie fińskiej, jak i w parowej, zapewnia błyskawiczne oczyszczenie organizmu z toksyn i rozluźnia napięcie mięśni.

9)  TWARZ

Na twarzy najbardziej widać stresy z całego dnia, ogólne zmęczenie i brak energii życiowej – dlatego też to twarzy w największym stopniu należy się relaks! Maseczka na twarz daje uczucie orzeźwienia i wrażenie, że skóra twarzy też może pozwolić sobie na głębszy oddech. Szczególne właściwości odświeżające ma witamina E, z uspokajania słynie z kolei aloes i zielona herbata. W tym sezonie warto również zobaczyć, jak poczujemy się po maseczce wzbogaconej aktywnym złotem – taka luksusowa forma relaksu na szczęście nie należy do najdroższych.

Maseczka z aktywnym złotem orzeźwienia skórę twarzy.

Maseczka z aktywnym złotem orzeźwienia skórę twarzy.

10)  UŚMIECH

Nastawienie jest prawie równie ważne, co prawidłowe oddychanie. Pamiętaj, że do wszystkich problemów i stresów dnia codziennego można choć spróbować podejść z uśmiechem. Nawet jeśli to nie pomoże, to na pewno nie zaszkodzi!

 

Brak powiązanych wpisów.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , ,

Jedna odpowiedź na 10 sposobów na codzienny relaks

  1. Lekarka 24 lutego 2013 at 18:05 #

    Przetestuję tej wiosny. Jak się tylko ociepli mam zamiar uciec na trochę od pracy. Zabiorę ze sobą Wasze wytyczne.

Dodaj komentarz