PROGRAM WIOSENNEJ ODNOWY CZ. I (Podnosimy swoją odporność)

 Jak zwalczyć przesilenie wiosenne i nie dać się przeziębieniu?

winter spring

Czas, w którym zima nas opuszcza, z ulic znika śnieg, a dni są coraz dłuższe jest zapowiedzią nadejścia długo wyczekiwanej wiosny. Jednak dla większości z nas, okres przejściowy jest bardzo męczący i jednoznaczny ze spadkiem energii, pogorszeniem nastroju oraz brakiem motywacji. Czujemy się przemęczeni, rozdrażnieni, łatwo nas zdenerwować; organizm jest osłabiony, przez co bardziej podatny na infekcje.

Wiosna, lato, a nawet jesień są porami roku, które sprzyjają zdrowemu odżywaniu się i prowadzeniu aktywnego trybu życia – gromadzimy zapasy witamin, spędzamy dużo czasu na świeżym powietrzu, mamy mnóstwo energii, świadomie bądź nie – przygotowujemy się do zimy. Kiedy jednak dobiega jej koniec, następują częste zmiany temperatur, a nam brakuje witamin jesteśmy narażeni na infekcje i wirusy.

Co zatem zrobić, aby zwiększyć swoją odporność?

Oto moja krótka lista:

1. Owoce

 

Spożywanie dużej ilości owoców, a przede wszystkim cytrusów, jest doskonałym sposobem na zyskanie lub utrzymanie odporności.  Jednak, jeśli nie lubimy, bądź nie chce nam się spożywać kilku owoców w ciągu dnia, możemy je wycisnąć i wypić w postaci soków. Owoce nie tracą swojej wartości, a przy tej, jednej czynności zaspokoimy nasze dzienne zapotrzebowanie na niezbędne witaminy. Cytrusy zawierają w sobie mnóstwo witaminy C, która chroni nasz organizm przed przeziębieniem, depresją oraz notorycznym zmęczeniem. Jeżeli jednak nie możemy nie możemy spożywać cytrusów, mogę wam podpowiedzieć, że owoc dzikiej róży lub  czarna porzeczka, zawierają jeszcze więcej witaminy C niż cytryna.

2. Sałatki

 

Bogate w witaminy, zastępują obiad lub kolację i przyczyniają się tym samym do zrzucenia zbędnych kilogramów, które na pewno pojawiły się u nas, w czasie zimy. W dodatku, w okresie przesilenia wiosennego organizm sam domaga się witamin, a wyraża się to naszą chęcią na coś lekkiego i świeżego. Jeśli połączymy taką sałatkę ze spiruliną w proszku (http://auraherbals.pl/p12,spirulina-w-proszku-100g.html), będziemy jeszcze zdrowsi, ponieważ jak wiemy posiada ona mnóstwo dobroczynnych właściwości, które pomogą nam jeszcze szybciej przełamać negatywny wpływ przesilenia. Możemy zrobić sałatki z kurczakiem, tuńczykiem, serem feta, pyszną świeżą rzodkiewką lub ze wszystkim, z czym chcemy; musimy jednak pamiętać, aby zamiast ciężkich sosów lub majonezu dodać kilka kropel oliwy.

Nie zapominajmy o kiełkach, możemy dodać je do sałatki lub jeść bez niczego. Jeżeli chodzi o zawartość substancji odżywczych, nic nie jest w stanie z nimi konkurować. Zawierają duże ilości białka, błonnika i kwasów tłuszczowych Omega – 3. Systematyczne spożywanie kiełków podnosi odporność organizmu oraz uzupełnia niedobory witamin.

 3. Suplementacja.

W walce z infekcjami możemy wspomóc się wzmacniającymi suplementami diety, zawierającymi chrząstkę rekina grenlandzkiego, tran lub dużą dawkę witaminy C. Zapewne na samo słowo tran, wielu z Was skręciło się z niesmakiem, jeżeli należycie do osób, którym nie odpowiada jego specyficzny smak, mam dla was dobrą wiadomość. Otóż tran dostępny jest teraz w kilku wersjach smakowych: cytrynowym, pomarańczowym, a nawet miętowym. Pod tym linkiem sami możecie sprawdzić i wybrać najbardziej odpowiedni dla Was smak

http://auraherbals.pl/index.php?d=szukaj&szukaj_opis=1&szukaj=tran+norweski&x=0&y=0

Może jest wiele smaczniejszych rzeczy niż tran, jednak dla mnie nie ma nic bardziej skutecznego w podniesieniu odporności, poza tym zawiera wit. D i A, których przyjmowanie zapobiega przewlekłemu zmęczeniu oraz chroni nasz wzrok.

4. Aktywność fizyczna