PROGRAM WIOSENNEJ ODNOWY CZ. II (Przetrwanie przesilenia wiosennego)

 ENERGIA 

witalnosc

Dziś spróbuję Wam podpowiedzieć, jak obudzić w sobie energię. Kiedy zaczynają się pierwsze wiosenne dni, podczas których słonce świeci mocniej, możemy być bardziej zmęczeni niż w czasie zimowej słoty. Sama odczuwam to charakterystyczne przemęczenie, ból głowy, a pomimo dobrze przespanej nocy, jestem śpiąca w ciągu dnia. Czuję się tak, jakby nie było we mnie życia.

przesilenie

Powodem takiego stanu może być fakt, że zima jest okresem, w którym przyroda nie dostarcza nam świeżych owoców i warzyw, a nasze posiłki składają się z potraw wysokokalorycznych. Zima nie sprzyja też aktywności fizycznej na świeżym powietrzu lub jakiejkolwiek innej, jesteśmy bardziej zmęczeni i jedyne na co mamy ochotę to koc, ciepła herbata i ciekawa książka. Z własnego doświadczenia wiem, że potrzeba niezwykłej siły woli, aby zmusić się do ćwiczeń w domu, wyjścia na siłownię lub basen.

Ta długa i mroźna w naszym klimacie pora roku „wysysa” z nas wszystkie zasoby energetyczne, które skumulowaliśmy – kiedy, więc przychodzi jej koniec nasz organizm pracuje na rezerwach

Jak  przestawić się z zimowego rozleniwienia i braku energii na wiosenną aktywność?

 wital.

Witaminy

Najczęstszym powodem braku energii jest niedobór witamin i Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych w organizmie. Warto, więc zastanowić się czy dbaliśmy o ich obecność w pożywieniu. Większości z nas wydaje się, że witaminy służą jedynie podniesieniu odporności, zapominamy przy tym, że są również jednym z czynników odpowiedzialnych za nasz dobry nastrój i odporność na stres. Zatem bywa i tak, że kiedy nie przeziębiamy się i nie chorujemy, zaniedbujemy przyjmowanie witamin. Wynikiem takiej sytuacji może być spadek energii, pogorszenie samopoczucia lub popadanie w depresję. Brak witamin i NNKT jest bardzo groźnym dla naszego zdrowia stanem. Kiedy, więc następnym razem staniecie się senni w ciągu dnia, nie będziecie mieć siły na jakikolwiek wysiłek, a wasz umysł nie będzie w stanie się skupić – zastanówcie się czy pamiętaliście o uzupełnieniu NNKT i witamin. Niestety samo zdrowe odżywianie się nie wystarcza i trzeba się wspomagać suplementacją, dlatego poszukajce suplementów diety,  które zawierają kompletny zestaw witamin, koenzym Q10, kwasy pozwalające uzupełnić NNKT; a także ekstrakt z guarany, jagód acai, goji lub zarodniki grzyba reishi.

Poniżej podaję link do strony, na której znajdziecie suplementy, które powinny być obecne w Waszym codziennej diecie.

http://auraherbals.pl/k40,witaminy.html

http://auraherbals.pl/k60,pamiec-i-koncentracja.html

http://auraherbals.pl/index.php?d=szukaj&producent=13

Magnez

Kiedy Waszym problemem jest brak energii i senność warto zastanowić się czy w naszej diecie nie brakuje magnezu; jego dzienne zapotrzebowanie wynosi 300 – 400mg. Jeżeli dodatkowo, w waszym życiu pojawiły się stresujące sytuacje lub prowadzicie bardzo aktywny tryb życia, warto zwiększyć ilość tego pierwiastka w pożywieniu. Najszybszym sposobem jest oczywiście suplementacja, jednak kupując produkt uzupełniający magnez rozejrzyjcie się za takim, który zawiera również wapń w stosunku do magnezu, wynoszącym 2:1.

Możecie także wprowadzić lub zwiększyć ilość naturalnych produktów zawierających magnez, np.:

– czekolada, jest najbardziej popularna, jednak 1 tabliczka zawiera tylko 165mg magnezu,

– pestki dyni zawierają najwięcej magnezu, w 100g znajduje się aż 540mg pierwiastka,

– 100g otrębów pszennych to 490 mg,

– migdały, 100 g – 269mg magnezu,

– soja w 100 gramach ma 216mg magnezu,

– orzechy pistacjowe, laskowe i szpinak to kolejno: 158mg, 140mg i 53 mg magnezu w 100 gramach.

 Yerba Mate

mategourd0crop

W bardzo szybki sposób może Was ożywić, znana już od setek lat Yerba Mate.

http://auraherbals.pl/index.php?d=szukaj&szukaj_opis=1&szukaj=yerba+mate&x=0&y=0

(pod tym linkiem znajdziecie szeroką ofertę najlepszych odmian yerby)

 Yerba Mate jest mniej szkodliwa i obciążająca niż kawa, a jej pobudzające właściwości mogą zdziałać cuda; bardzo szybko ożywia, zwiększa wydolność umysłu, poprawia jasność myślenia; sprawia, że senność i zmęczenie pozostają jedynie wspomnieniem. Co prawda, posiada dosć specyficzny smak, który przypomina mi pierwsze zetknięcie z zieloną herbatą, jeśli jednak sama mogłam się do niego przyzwyczaić, może dokonać tego każda inna osoba. J  W końcu nasze zdrowie i samopoczucie jest najważniejsze. Jeśli jednak właściwości pobudzające nie są dla wszystkich zachęcające, dodam, że Yerba Mate wspomaga odchudzanie, podnosi wydolność psychofizyczną organizmu, a dzięki dużej zawartości antyutleniaczy, opóźnia procesy starzenia. Wszystkim, którzy jeszcze o niej nie słyszeli, radzę zapoznać się z informacjami i jak najszybciej przekonać się o jej nieocenionej pomocy w czasie tego, trudnego dla nas okresu

Żeń – szeń

ginseng2

Osobom w średnim wieku polecam wyciąg z korzenia żeń-szenia, który dodaje witalności, podnosi odporność na stres, zmniejsza uczucie zmęczenia. Jest to naturalny środek stosowany w Chinach od kilku tysięcy lat, zwany panaceum na wszystkie dolegliwości; zalecany przede wszystkim osobom starszym, aby na nowo obudzić w sobie życie i świeżość myślenia.

Aktywność fizyczna

 image-966-644

Nic nie poprawia mi nastroju bardziej niż ruch fizyczny, obojętnie czy jest to jogging, joga czy taniec – wszystko w cudowny sposób potrafi uleczyć moje pozbawione energii ciało.

Bywają jednak dni, w czasie których nie mam ani siły, ani motywacji, żeby wstać z fotela i zrobić choćby przysiad i mogę się założyć, że Wam również to się zdarza. Jak zatem zrobić pierwszy krok i zacząć się ruszać? Sposób jest tylko jeden, należy przemóc w sobie niechęć i po prostu zacząć uprawiać nasz ulubiony sport J Wiem, że gdy tylko zaczniecie poczujecie się lepiej i nie będzie Was trzeba zachęcać do kontynuacji.  Pamiętajcie, że ruch fizyczny wyzwala w organizmie endorfiny, dzięki którym stajemy się szczęśliwi; pobudza energię, zwiększa chęć do życia oraz zwalcza senność i przemęczenie. Po co, więc siedzieć w fotelu i czuć się ciągle zmęczonym, zaspanym i pozbawionym życia człowiekiem, skoro wystarczy pół godzinna aktywność i staniemy się pełnymi werwy i energii ludźmi.

 yoga

W obecnych czasach jest tyle dostępnych form ruchu, że każdy może znaleźć coś dla siebie. Począwszy od jogi, aerobiku, zumby i pilatesu, po taniec (salsa, tango, taniec towarzyski, dla młodszych osób – dancehall lub hip hop), odważniejszym paniom polecam także coraz bardziej popularny pole dance. Dla osób, które wolą bardziej dynamiczny i kontaktowy sport dostępna jest nauka różnych sztuk walki, takich jak krav maga, taekwondo czy karate. Jednak dla zachowania zdrowia wystarczy zwykłe pływanie lub jazda na rowerze.

 86504023

Rodzaj uprawianego sportu powinien być oczywiście dostosowany do naszych potrzeb i możliwości, ale pamiętajmy, że przede wszystkim liczy się nasz wysiłek i systematyczność, ponieważ regularna aktywność fizyczna chroni nas przed chorobami układu krążenia, otyłością, wzmacnia nasze mięśnie i kości; poprawia wydajność i kondycję organizmu i poprawia nasze samopoczucie. Uprawianie sportu ma nie tylko dobroczynny wpływ na zdrowie fizyczne, ale poprawia także naszą kondycję psychiczną. Regularne uprawianie sportu w naturalny sposób poprawia krążenie krwi, podnosi poziom energii; sprawia, że mija bezsenność, a poranne wstawanie przestaje być problemem; przestajemy być senni w ciągu dnia i jesteśmy bardziej odporni na stres oraz zmęczenie.

  indeks

Chociaż zima znów wróciła, wszyscy wiemy, że to jej rychły koniec. Nie pozostaje nam, więc nic innego, jak zacząć spacerować i dotleniać nasz organizm, a kiedy zrobi się trochę cieplej zacząć razem ze mną biegać.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , , , , , ,

2 Odpowiedzi na PROGRAM WIOSENNEJ ODNOWY CZ. II (Przetrwanie przesilenia wiosennego)

  1. look what i found 22 lipca 2013 at 18:58 #

    Thanks , I have just been searching for information approximately this
    topic for a long time and yours is the greatest I’ve discovered so far. However, what in regards to the conclusion? Are you sure in regards to the supply?

  2. http://acaiberryfreshs.com 11 czerwca 2013 at 20:53 #

    Heya i’m for the primary time here. I found this board and I find It really useful & it helped me out much. I hope to present something again and aid others like you aided me.

Dodaj komentarz