Usuwa tkankę tłuszczową, toksyny, złogi, reguluje pracę jelit…

Wyobraź sobie malutki odkurzacz, który zjadasz, a on oczyszcza twoje ciało, kawałek po kawałku z toksyn, zalegających w Twoich narządach wewnętrznych. Nierealne? A jednak! Poznaj siłę błonnika.

CZYM JEST BŁONNIK?

Błonnik pokarmowy to zespół substancji pochodzenia roślinnego, które nie są trawione przez organizm ludzki. Jest to mieszanina wielu związków chemicznych, tj. celuloza, pektyny, gumy śluzy i ligniny. Błonnik znajduje się w ścianach komórkowych roślin. Wprowadzony do organizmu ludzkiego nie zostaje wchłonięty ani strawiony. Wraz z pokarmem zostaje wprowadzony do układu pokarmowego, oczyszcza go z toksycznych substancji i zostaje wydalony. Przez wiele lat błonnik był uznawany za niepotrzebny składnik odżywczy, dopiero stosunkowo niedawno odkryto, że wykazuje zbawienny wpływ na organizm ludzki.

WŁAŚCIWOŚCI BŁONNIKA

1. Najważniejszą właściwością błonnika jest jego funkcja detoksykacyjna. Błonnik prowadzony wraz z pokarmem przez cały układ trawienny, usuwa toksyny z poszczególnych narządów. Wiąże metale ciężkie w nierozpuszczalne sole i zostaje wydalony wraz z kałem na zewnątrz.

2. Wspomaga pracę jelit przez co zmniejsza przepuszczalność toksyn. Wpływa również na obniżenie pH soków jelitowych, dzięki czemu zapobiega rozwojowi bakterii chorobotwórczych i reguluje funkcje flory bakteryjnej.

3. Ułatwia  perystaltykę jelit i udrażnia jelita zapobiegając zaparciom.  Co więcej błonnik pochłania  stront – promieniotwórczy pierwiastek , który odkłada się w kościach.

4. Błonnik wiąże i pochłania kwasy żółciowe, które biorą udział w reakcjach tworzenia „złego cholesterolu”. Dieta bogata w błonnik jest zalecana osobom z podwyższonym poziomem cholesterolu LDL, chorującym na miażdżycę, po przebytych stanach zawałowych oraz chorym na nadciśnieniem tętnicze.

5. Błonnik zmniejsza wchłanianie glukozy we krwi, dzięki czemu nie podwyższa się poziom cukru. Ponadto redukuje wydzielanie insuliny i obniża poziom hormonów, dzięki czemu normuje poziom glukozy.

6. Błonnik jest zalecany osobom odchudzającym się, ponieważ wędrując wraz z pokarmem do żołądka, wchłania wodę i pęcznieje w przewodzie pokarmowym. Sztucznie zapycha żołądek, przez co głód nie jest odczuwalny. Produkty bogate w błonnik zapewniają uczucie sytości przez 3-4 godziny. Ich regularne spożywanie nie rozciąga żołądka i zmniejsza apetyt.

7. Badania naukowe udowodniły, że błonnik zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób metabolicznych, tj. kamica żółciowa i nerkowa oraz cukrzyca.

8. Zmniejsza tkankę tłuszczową i hamuje jej rozbudowę, dzięki temu, że ogranicza wchłanianie zbędnych kalorii z pożywienia i zapobiega gwałtownym wzrostom poziomu cukru we krwi. W przypadku nadmiaru tkanki tłuszczowej lub nadwagi należy zwiększyć jego spożycie.

GDZIE ZNALEŹĆ BŁONNIK?

Błonnik znajduje się właściwie w każdej roślinie. Jednak niektóre produkty spożywcze zawierają go więcej, inne mniej. Oto te, w których znajduje się jego największa ilość:

  • Rośliny strączkowe
  • Produkty zbożowe z pełnego przemiału: ciemne pieczywo, makaron razowy, niełuskany ryż, kasze
  • Otręby
  • Owoce: śliwki, jabłka (szczególnie skórki jabłek), morele, gruszki, brzoskwinie
  • Warzywa: brokuły, ziemniaki, marchew, cebula, brukselka, kalarepa
  • Łuski nasion babki płesznik – info tutaj ‚babka płesznik’

W sklepach ze zdrową żywnością lub aptekach można także kupić  popularne suplementy na bazie błonnika. Przy ich  spożywaniu należy pamiętać, żeby popijać je dużą ilością wody, błonnik, który nie wchłonie wody pęcznieje w przewodzie pokarmowym i może być przyczyną uduszenia. Rozrobioną w 1 szklance wody lub soku porcję błonnika wystarczy wypić 1 szklankę wody. Spożywanie takiego błonnika przyśpiesza uzyskanie pożądanych efektów, np. uregulowania pracy jelit czy zrzucenia zbędnych kilogramów. Dodatkowo doskonale radzi sobie z toksynami, dzięki czemu w szybkim czasie oczyszcza jelita.

Jak widać dzięki zwiększonemu spożyciu błonnika – suplementu diety lub roślin w niego bogatych – można na zawsze pozbyć się kłopotu z wzdęciami i zaparciami, uregulować poziom ciśnienia oraz glukozy we krwi pozbyć się nadmiaru tłuszczyku i zbędnych kilogramów.

Brak powiązanych wpisów.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , , ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz