Dwa jajka dziennie to sześć niezwykłych korzyści zdrowotnych

Jajka na miękko to zdecydowanie najlepszy wybór na śniadanie. Dostarczają mnóstwo długotrwałej energii oraz skutecznie zaspokajają głód. Dzięki temu zmniejsza się ochota na podjadanie, szczególnie na niezdrowe przekąski, przez co bardzo zyskuje nasz wygląd oraz sylwetka. Jajka stanowią bogate źródło pełnowartościowego białka, co oznacza, że zawierają wszystkie niezbędne aminokwasy, nawet te, których organizm ludzki nie jest w stanie sam wyprodukować. Ponadto zaopatrują organizm w niezwykle cenny kwas pantotenowy oraz prawie całkowicie składają się nienasyconych kwasów tłuszczowych – w 5 g nasycone kwasy tłuszczowe stanowią tylko 0,1 g.

Jajka to także źródło wielu witamin od A, D, E, K po B2 czy B12. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie to i tak na tyle dużo, żeby jeść jajka regularnie. Jednak to nie wszystko jeśli chodzi o składniki odżywcze, ponieważ znajdziemy w nich jeszcze beta – karoten i luteinę – obie substancje zapewniają naszemu wzrokowi wzorowe funkcjonowanie i zapobiegają chorobom oczu. Myślę, że o składnikach już wystarczy, a teraz poznajcie właściwości wynikające z częstego spożywania 2 jajek dziennie, najlepiej na śniadanie.

KORZYŚCI CZĘSTEGO SPOŻYWANIA JAJEK:

1. OPÓŹNIAJĄ PROCESY STARZENIA – duńskie badania wskazują, że jedzenie jajek na śniadanie pomaga dłużej cieszyć się młodą skórą oraz sprawnym umysłem i sercem, a także cofnąć objawy starzenia się organizmu. Osoby, które w badaniu jadły codziennie 2 jajka po zakończonym eksperymencie cieszyły się dużo gładszą skórą z widocznie zmniejszonymi zmarszczkami. To ewidentna zasługa wysokiej zawartości kwasów Omega 3.

2. POMAGAJĄ ZMNIEJSZYĆ ILOŚĆ TKANKI TŁUSZCZOWEJ – jajka przede wszystkim stanowią bardzo sycący produkt, dzięki czemu zmniejsza się ochota na podjadanie. Po śniadaniu złożonym z 2 jajek będziecie syci niemal aż do pory obiadowej i nie sięgniecie po niezdrowe lub tuczące przekąski.

3. ZMNIEJSZAJĄ RYZYKO NOWOTWORÓW – jajka zawdzięczają tę właściwość zarówno nienasyconym kwasom tłuszczowym, jak i cholinie, czyli wit. B4. Cholina pomaga znacząco obniżyć ryzyko chorób nowotworowych, a także niesamowicie wspomaga funkcjonowanie mózgu, szczególnie korzystnie wpływa na poprawę pamięci długotrwałej oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia demencji.

4. ŹRÓDŁO WITAMINY D – w okresie jesienno – zimowym, kiedy szczególnie potrzebujemy suplementować witaminę D – jajka są najlepszym wyborem. Po ostatnich aferach, z których wynika, że prawie wszystkie produkty noszące nazwę tran i zawierające olej rybi powstały ze zjełczałego oleju, dużo lepszym wyborem będzie spożywanie 2 kurzych jaj dziennie.

5. ZAPOBIEGAJĄ PROBLEMOM UKŁADU KRĄŻENIA – jajka wbrew stereotypom nie podnoszą poziomu złego cholesterolu, a nawet wręcz przeciwnie pomagają go unormować. Ponadto cholesterol zawarty w jajkach w połączeniu z nienasyconymi kwasami tłuszczowymi wspomaga działanie układu sercowo – naczyniowego i pomaga obniżyć ryzyko np. miażdżycy czy zawału serca.

6. POPRAWIAJĄ WYGLĄD – jajka zawierają cały przekrój witamin oraz innych składników odżywczych, tj. Omega 3, dzięki czemu totalnie poprawiają wygląd włosów, skóry czy paznokcie. Już po paru tygodniach regularnego jedzenia jajek zauważycie, że włosy staną się bardziej gładkie i lśniące, skóra zyska zdrowy blask i będzie bardziej napięta, a paznokcie staną się mocne i zaczną szybciej rosnąć.

 

Jak widzicie częste spożywanie jajek może przynieść wiele korzyści nie tylko zdrowotnych, ale także tych, które sprawią, że będziecie wyglądać jeszcze lepiej i atrakcyjniej. Najlepiej byłoby jeść je codziennie, na miękko, na śniadanie. Jednak jeżeli nie jesteście w stanie jeść codziennie rano tego samego, to nawet 3 – 4 poranki w czasie których spożyjecie jajka przyniosą sporą różnicę. Aha, pamiętajcie, żeby wybierać jajka z chowu ekologicznego oznaczone jako „0” lub chociaż te z wolnego wybiegu, czyli „1”. Jaja z chowu ekologicznego, nie tylko są bardziej humanitarnym wyborem, ale wg. badań zawierają więcej kwasów Omega 3 oraz pozostałych wartości odżywczych, których jakość jest zdecydowanie lepsza. Jajka z chowu klatkowego mimo iż tańsze wykazują dużo gorszą jakość w stosunku do jajek ekologicznych, co wynika z gorszego rodzaju pożywienia oraz zapewne stresu w jakim przychodzi żyć kurom z chowu klatkowego.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Blogger.com
  • Gadu-Gadu Live
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

, , , , , , , ,

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz